Днес е налице все по-голям интерес към Ароматния маркетинг. Увеличава се броят на академичните и частните изследвания по тази тема. Ето и няколко от тях.
Scent Marketing Institute
Scent Marketing Institute е първия по рода си независим източник на информация и център за обучение за използването на аромати за нетрадиционни цели като корпоративно брандиране, продуктова диференциация, изграждане на клиентска лоялност, маркетинг и в крайна сметка- продажби. Целта му е да популяризира ползите и стойността на ароматния маркетинг и подпомага осъзнаването им сред бизнеса и обществото, да създаде жизнена и развиваща се глобална общност, която предлага или използва услугите нс Ароматния маркетинг.
Monell Chemical Senses
Центърът Monell Chemical Senses Center е единственият в света неправителствен институт, който изцяло се занимава с изучаването на механизма и функционирането на сетивата. Основан е през 1968 година като целта му е учени от световна класа да разгадаят тайната на взаимодействието между вкус и мирис и как тези сетива влияят върху човешкото поведение.
Sense of Smell Institute
Sense of Smell Institute (SOSI) също е благотворителна неправителствена организация. Институтът е водещ ресурс за информация за науката на ароматите и това как вкусът и ароматите си влияят.
Smell and Taste Treatment and Research Foundation
Под ръководството на невролога др. Алън Хирш, STTRF се е специализирала в изучаването на еволюцията, откриването, диагностицирането и лечението на вкусови и обонятелни нарушения. В допълнение фондацията простира изследванията си до науката за ефекта на миризмите над човешките емоции, настроения и поведения.
Доктор Рейчъл Херц – Университет Браун
Доктор Рейчъл Херц изучава връзката между обонянието и емоциите от 1990 година. По настоящем е издала над 50 академични изследвания в областта на "сент" науката. Нейните научни трудове показват как предизвиканите спомени от обонянието ни са в пъти по-силни от другите.
Доктор Алън Хирш
Доктор Алън Хирш специализира работата си в еволюцията, диагностицирането и лечението на много вкусови нарушения. Над 25 години от живота си др. Алън Хирш посвещава за помагането на хората да преодолеят загубата на обонянието и вкусът си. Също така др. Хирш използва знанията си да накара хората да се възползват максимално от техните сетива. Той има 180 труда за този феномен и болестите свързани с него. Много от тези трудове говорят за това как повишаването на количество то на определени аромати може да повлияе над проблеми с храненето, настроението, възприятията и дори бързината на учене. В добавка към това др. Хирш е посветил над 80 труда за ароматите и загубата на тегло, проблеми със съня, предпочитанията на потребителите и сексуалните им навици.
|